امروزه با گسترش روزافزون فناوری های متعدد و بخصوص فناوری های مبتنی بر وب، کمتر کسی را در حوضه تجارت می توان یافت که حداقل یک وبسایت ساده برای معرفی محصولات خود و فروش اینترنتی برپا نکرده باشد.

 

مدت هاست که شیوه سنتی فروش محصولات به میزان چشمگیری کاهش یافته و جای خود را به فروش آنلاین داده است. همه ساله میزان افرادی که رو به تجارت الکترونیک آورده و سعی دارند با فروش آنلاین، درآمد خود را افزایش دهند  بیشتر می شود.

در این مقاله ما می خواهیم به صورت گام به گام شما را با دو مورد از بهترین و موثرترین شیوه ها به منظور ایجاد  یک وبسایت تجاری آشنا کنیم. البته به طور کلی روش ها و الگوهای زیادی برای ایجاد یک وبسایت تجاری وجود دارد. اما در هر صورت ما می خواهیم شما را با دو مورد از کاراترین روش ها که البته از بهترین قیمت نسبت به کیفیت نیز برخوردارند آشنا کنیم.البته ممکن است شما منظور دقیق از این مقاله و فرق بین فروشگاه آنلاین و سایت تجاری را متوجه نشوید و یا حتی ندانید به دنبال چه سایتی برای راه اندازی کسب و کار خود میگردید.اینجاست که گروه مهندسی اکسیژن مقاله مشاوره طراحی سایت را به شما پیشنهاد میکند ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

روش های ساخت و طراحی فروشگاه اینترنتی :

استفاده از پلتفرم های آماده برای ساخت فروشگاه اینترنتی

استفاده از اسکریپتهای راه اندازی سایت فروشگاهی + میزبانی وب + دامنه

روش اول: پلتفرم های سازنده یک وبسایت آنلاین تجاری ( سایت ساز های آماده )

 

تا چند سال پیش پلتفرم های سازنده وب، مخصوصاً آنهایی که برای ایجاد وبسایت های تجاری و سایت های فروشگاهی مورد استفاده قرار می گرفتند، گامی فوق العاده مهم و موثر را در پیشبرد و بهبود فناوری توسعه وبسایت ها با کمک ویرایشگرهای آنلاینی که به صورت درگ و دراپ طراحی شده بودند، ایجاد کردند. اگر مطالب پیشین سایت را مطالعه کرده باشید حتماً به یاد دارید که صحبت هایی در مورد پلتفرم های رایگان سازنده به منظور ساخت آسان یک  وبسایت به میان آوردیم. دیگر مطلبی که به معرفی آن پرداختیم، مطلبی تحت عنوان 10 مورد از بهترین سازنده های تجاری وبسایت برای برپایی فروشگاه های آنلاین بود. اگر به یاد داشته باشید در همان مقاله هم توضیحاتی مبنی بر این که شما می توانید جزء به جزء محتویات وبسایت خود را مطابق میل خود با استفاده از این 10 سازنده برتر تغییر دهید ارائه شد. از جمله امکاناتی که این 10 سازنده برتر وبسایت در اختیار شما قرار می دهند می توان به قابلیت هایی همچون اضافه و حذف محصولات مورد نظر برای فروش، قابلیت ایجاد تخفیف برای محصولات، بارگذاری ویدئو و گالری های عکس و تصویر، تغییر الگوهای رنگی و یا حتی تغییر ساختار طراحی قالب وبسایت اشاره کرد.

 

در واقع، مزیت اصلی این شیوه، سادگی به کار بردن آن است. این روش آنقدر ساده در نظر گرفته شده، که اگر شما نیاز به یک وبسایت تجاری برای معرفی و فروش محصولات خود داشته باشید، به هیچ وجه لازم به دانستن و یادگیری مهارت های طراحی وب، برنامه نویسی و دستورات HTML/CSS نخواهید داشت. بنابراین این روش برای شمایی که مهارت و آشنایی در زمینه های گفته شده، ندارید بهترین و مناسب ترین شیوه برای شروع کار به شمار می رود.

 

روش دوم: استفاده از اسکریپتهای راه اندازی سایت فروشگاهی + میزبانی وب + دامنه

در همین ابتدا لازم است بدانید که طراحی و ایجاد یک وبسایت با کمک اسکریپت های کدباز، کاملاً متفاوت از سازنده های وبسایت به منظور ایجاد سایت های فروشگاهی است. در حقیقت اسکریپت های کدباز به این معناست که شما باید از یک سیستم مدیریت محتوای آفلاین همراه با قالب های وبسایت موجود برای ایجاد وبسایت استفاده کنید. سپس بعد از انجام این کار، وبسایت شما باید روی هاست اشتراکی خودتان که به صورت جداگانه خریداری شده، نصب شود. همچنین شما باید یک نام دامین ( دامنه ) نیز برای وبسایت خود در نظر گرفته و خریداری کنید. در ادامه این مقاله، راهنمای کلی و ساده به منظور ساخت یک سایت فروشگاهی آنلاین ارائه شده است

همانطور که از تصاویر بالا می توان فهمید، این ساختار را می توان به این صورت متصور شد که گویی شما خودرو(سایت فروشگاهی) خود را در یک نمایشگاه خودرو قرار می دهید. اما تفاوت اصلی‌ای که در اینجا وجود دارد این است که هر قسمت را از بخش های مختلف سفارش داده و خریداری می کنید.

 

به طور کلی، روش مطلوب و ایده آل این است که همه چیز را از یک شرکت خریداری کنید اما دقت داشته باشید که در این صورت کیفیت در سطح متوسطی قرار خواهد گرفت. این حالت از آن جهت است که یک شرکت ممکن است در طراحی قالب سایت تجاری خبره باشد و باقی شرکت ها نیز در انتخاب نام دامین یا کیفیت میزبانی وبسایت شما.

 

از این جهت راه کار منطقی و عاقلانه این است که هر کدام از سرویس ها و خدمات مدنظر و لازم خود را از شرکت های مختلفی که در زمینه خاصی معروف و شناخته شده هستند، تهیه کنید.

 

تنها با انجام چنین اقدامات و فرایندهایی است که شما می توانید سایت فروشگاهی خود را در حد اعلاء طراحی کرده و ایجاد کنید. بنابراین همه چیز بستگی به همت و تلاش خود شما که قصد ایجاد یک سایت فروشگاه اینترنتی دارید، دارد.

 

با این وجود شما باز هم باید هزینه هایی را به صورت ماهیانه و سالیانه به شرکت میزبانی کننده وبسایت و همچنین جهت تمدید اجاره نام دامین خود پرداخت کنید. البته این هزینه های گفته شده در مقابل هزینه های اشتراکی‌ای که پلتفرم های سازنده فروشگاه های اینترنتی( فروشگاه ساز های آنلاین ) از شما خواهند گرفت، پایینتر هستند.

 

گام اول: انتخاب یک تم یا قالب برای سایت فروشگاهی:

در حال حاضر سیستم های مدیریت محتوای متعدد و مختلفی به صورت کدباز برای ساخت فروشگاه های اینترنتی با قابلیت های متعدد وجود دارد.

 

از جمله معروفترین این سیستم های مدیریت محتوا می توان به وردپرس، osCommerce، Joomla VirtueMart، پرستاشاپ، Magento , Zen Cart, OpenCart اشاره کرد.

 

در حال حاضر قالب های متعدد و معروفی در زمینه سایت های فروشگاهی تحت پلتفرم وردپرس وجود دارد که در کمتر سیستم مدیریت محتوایی شاهد چنین قالب های شاهکاری هستیم. علت اصلی محبوبیت و کاربرد بالای این سری قالب ها این است که درک و شناخت، تعامل و به کارگیری آنها بسیار راحت و آسان بوده و در نتیجه می توانید کار را با سرعت بیشتری پیش ببرید. از این رو اگر اولین بار است که می خواهید یک سایت فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به عنوان اولین سیستم مورد استفاده قرار دهید. ناگفته نماند که این سیستم، از پلاگین های رایگان بسیاری برخوردار بوده و همچنین آموزش های مفیدی به منظور آشنایی با نحوه استفاده از ابزارها را در خود گنجانده است.اگر تصمیم قطعی خود را برای ساخت سایت فروشگاهی گرفته این و قصد خرید قالب را دارید میتوانید از فروشگاه قالب فروشگاهی وبلیان دیدن کنید و از بین قالب های متنوع ما در این زمینه قالب مورد پسند خود را انتخاب گنید.ما بهترین قالب های موجود در زمینه فروشگاه اینترنتی را جمع آوری کرده ایم تا شما بتوانید با صرف زمان اندک از میان بهترین ها یک قالب را با قیمت بسیار مناسب خریداری و سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید : خرید قالب فروشگاهی

 

گام دوم: انتخاب هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی:

تا اینجای کار ما یک قالب فروشگاهی مناسب برای وبسایت خود انتخاب کرده و خریداری کردیم. در مرحله بعد ما باید نسبت به انتخاب یک هاست مناسب برای نصب قالب خریداری شده اقدام کنیم. معمولاً برای فروشگاه هایی که قصد دارند تازه کار خود را شروع کنند یک هاست اشتراکی کافی است. قیمت هاست های اشتراکی بسته به امکانات و قابلیت ها و صد البته اعتبار و آوازه‌ای که شرکت ارائه کننده در حوضه هاستینگ طی سالها به دست آورده از 10 تا 25 هزار تومان (ماهیانه ) متغیر خواهد بود.

 

به مرور زمان که میزان کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما افزایش می یابد، باید نسبت به انتخاب و خرید یک VPS اقدام کنید. VPSها با توجه به ساختار ذاتی و پایه ای که دارند، می توانند ترافیک بیشتری را نسبت به هاست اشتراکی متحمل شوند. از جمله ویژگی ها و پارامترهای خاصی که آنها را از هاست های اشتراکی متمایز می کند می توان به قدرت پردازش بیشتر، حافظه رم و پهنای باند بالا، شماری پایگاه داده و یک سری دامین های ارائه شده، اشاره کرد. همیشه دقت داشته باشید که پیش از انتخاب یک هاست مناسب، اطلاعات لازم و درست در مورد شرکت ارائه دهنده هاست و اعتبار آن را به دست آورید. تا بعدها دچار مشکلاتی که برخی افراد با آنها مواجه می شوند، نشوید.

 

گام سوم: انتخاب یک شرکت ثبت کننده دامنه:

آخرین گام در توسعه یک وبسایت تجاری انتخاب یک نام دامین مناسب است. این مرحله به عنوان گام نهایی در نظر گرفته شده، اما باید بدانید که اهمیت انتخاب یک نام مناسب از سوی یک شرکت معتبر آنقدر مهم است که می توان آنرا جزء اولین مراحل برشمرد. این اهمیت از آن جهت است که تغییر نام دامین در آینده در مقایسه با تغییر قالب یا شرکت ارائه دهنده هاست، بسیار سختتر است. بنابراین شما باید هم در انتخاب نام دامین و هم شرکتی که قرار است نسبت به ثبت آن اقدام کند نهایت دقت را به خرج بدهید. نام دامین آنقدر دارای اهمیت است که به نوعی می توان آنرا شناسنامه و یا کارت ویزیت وبسایت خود در نظر بگیرید. در آینده، خیلی از مشتریان فروشگاه اینترنتی شما، تنها به واسطه نام مناسبی که برای دامین خود در نظر گرفته اید، سایت شما را پیدا کرده و نسبت به بررسی و خرید محصولات اقدام می کنند. از این رو سعی کنید که نامی که انتخاب می کنید خاص و منحصربه فرد بوده و همچنین از ساختاری برخوردار باشد که مشتریان بتوانند به راحتی آنرا به خاطر بسپارند. یک نام دامین ایده آل باید تا جایی که امکان دارد کوتاه در نظر گرفته شده و همچنین نام آن نیز باید مرتبط با عملکرد سایتتان انتخاب گردد. دامین هایی که از ساختار کوتاهی برخوردار هستند را می توان به سادگی به خاطر سپرده و همچنین به آسانی روی محصولات، فرایند حمل و نقل، تی شرتها و به طور کلی هر جایی که قصد تبلیغ فروشگاه آنلاین خود را دارید قابل تشخیص هستند.برای انتخاب نام دامنه و سایت خود میتوانید مقاله آموزش انتخاب نام دامنه برای سایت را مطالعه بفرمایید.

 

تقریباً تمامی شرکت های ارائه کننده هاست، در کنار فروش هاست های خود، به ارائه خدمات ثبت دامین نیز می پردازند. اما چیزی که متداول است این است که ما به خاطر کیفیت، به سراغ خرید از یک شرکت ارائه کننده هاست می رویم و شرایط خرید دامین از این شرکت ها چندان اهمیت ندارد.

 

در پایان اگر به فکر افزایش سود و مشتری برای سایت فروشگاهی خود هستید راه های بیشماری پیش روی شماست.ما بهترین راه ها را در یک مقاله گرد آوری کرده ایم به نام راه های موفقیت در تجارت الکترونیک که میتوانید آن را مطالعه کنید.

 

پیشنهاد ویژه : سورس سایت دی جی کالا + اپلیکیشن اندروید

با توجه به نیاز شما عزیزان مبنی بر فروش سایت فروشگاهی آماده مشابه دیجی کالا ، تیم وبلیان تصمیم گرفت با طراحی و پیاده سازی سایت فروشگاهی با امکانات کامل سایت دیجی کالا به همراه اپلیکیشن حرفه ای اندروید ، خدمتی به شما کاربران عزیز کرده باشد.این محصول به صورت دو پکیج مجزا ارایه میشود . پکیج اول شامل سورس کامل سایت فروشگاهی + آموزش کامل و گام به گام راه اندازی سایت و پکیج دوم اپلیکیشن اندروید با قابلیت انتشار در تمام مارکت های اندروید میباشد . لازم به ذکر است شما برای راه اندازی سایت فروشگاهی خود نیاز به هیچ گونه دانش برنامه نویسی نخواهید داشت و هر کسی با استفاده از این پکیج قادر به راه اندازی فروشگاه اینترتی همراه با اپلیکیشن خواهد بود.

 

ارزش اصلی این پکیج حداقل سه میلیون تومان میباشد که ما با فروش انبوه ، پکیج راه اندازی سایت فروشگاهی را تنها با هزینه 300,000  تومان و پکیج اپلیکیشن اندروید را نیز با هزینه 300,000 تومان برای فروش قرارداده ایم.

درباره ebrahim hossainzade

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه مهندسی اکسیژن